شب جديد

SHABJDEED

shabjdeed
من قلب بلدة كفر عقب التي لا تهدأ، خرج أبو أذينة، الذي عرف فيما بعد باسم شب جديد. صعد نجم شب جديد بسرعة فائقة في مشهد الراب الفلسطيني جراء اختياراته الجدلية ومهاراته الواضحة، حيث بدأت شهرته بالظهور بعد أغنيته الأولى التي تحمل اسمه كعنوان لها، مما جذب انتباه المنتج الناظر إليه.

وبعدما عمل الفنانان على تقديم شب جديد بحلة جديدة، أصبحت هذه الشراكة الإبداعية واحدة من أكثر المشاريع الموسيقية تأثيراً وشعبية في المنطقة. عمل ثنائي شب جديد والناظر على تطوير أسلوبهما الخاص من الهيب هوب القاتم والـ"تراب" الذي يجمع طريقة أداء شب جديد العدمية المفعمة بالجرأة مع الأدوات الموسيقية المتناغمة والنابضة بالحياة التي يستخدمها الناظر.

Straight out of the restless town of Kufr Aqab, Palestine, a talent by the name of Abu Othaina emerged. His controversial takes and raw skills were an instant addition to the Palestinian rap scene. Later known by his alter-ego Shabjdeed, his self-titled debut track gained traction and caught the attention of Al Nather, an influential local producer.

Together, they cemented the character of Shabjdeed, and the resulting act quickly became one of the most influential and popular in the region. The duo developed their own niche dark hip-hop and trap style that combines Shabjdeed’s nihilistic and daringly personal delivery with Al Nather’s colourful and rhythmic instrumentals.